vertrek

17 april 2014

Woensdagavond 9 april de trek naar het oosten kan beginnen.
Maar eerst iets onaangenaam voor mij, Caelin naar zijn logeer adres brengen. Caelin zijn gezondheid is niet meer zo best, de beste optie voor hem is dus om een heel goed logeer adres te zoeken. Die hebben we gevonden.

De eerste nacht doorgereden tot Boppard in Duitsland. De 10e met wat oponthoud door drukte en files in Slovenië, Ozeljan in de avond aangekomen.
Dit is een parapent-camping. Je wordt met het busje weggebracht en vliegt naar beneden, zaterdag zijn we naar boven gewandeld, Ed vliegend terug, ik lopend.
De eigenaar Alexander, een erg aardige man met grootste plannen met de camping brengt wat leven in de brouwerij op de bijna lege camping, het is ook nog vroeg in het seizoen.

Zondagochtend zijn vanwege de regen naar Škocjanske jame gereden, we zijn hier een paar jaar geleden al eens geweest, er is een nieuw gedeelte geopend in deze grot. De route liep in eerste instantie langs de rivier de grot in en weer uit tot we in een soort kloof/ravijn liepen en weer door de grot, erg verrassend. Er heerst een microklimaat, er groeien bloemen en plantensoorten die normaal gesproken of op grote hoogte of juist alleen in het dal groeien, bijzonder was dat alles door elkaar groeide. En alles net in blad, super!!
In de avond was het weer veranderd en kon Ed nog een vluchtje maken.
De volgende dag helaas geen vliegweer, gelukkig bijzonder goed luier weer, boek lezen en van de zon genieten.
Die nacht was er een hevige wind aangetrokken die het op onze luifel had voorzien, deze vloog ook op een gegeven moment de lucht in, geen schade aan de luifel maar een flinke kras/deuk op de zijkant van de camper.

15 april doorgereden naar Trieste, we wilden op tijd daar zijn, de boot zou om 05:30 vertrekken. Dat was het enige wat we wisten. We hadden tot op heden geen bevestiging gekregen op de reservering, ook na enkele mails hadden we nog geen reactie van Minoa lines. De factuur was al wel voldaan. Gelukkig hadden we ons voor niks druk gemaakt alles was geregeld.
Om 00.00 inchecken boarden 3.30, gelukkig ben je met een camper, kun je nog wat slapen tussendoor.
Nu staan we in de haven van Ancona te wachten voor een tussenstop. Wel besloten om de terug reis niet per boot te ondernemen, we vonden het beide erg saai
In de ochtend van 17 april rond 10:00 komen we aan in Griekenland en dan huppakee naar Turkije.

Heerlijk glaasje Griekse wijn (soort retsina denk ik) en Grieks biertje genieten in het zonnetje, nadat we vlak bij, de Meteora kloosters hebben bezocht. Erg bijzonder en mooi. Goeie tip beste vrienden.
Zometeen maaltijd met keuze uit kip of varken, voor ons de chicken special met tzaziki en Griekse salade. De eigenaar staat het vuurtje aan te wakkeren.
Volgens mij zijn we de enige gasten vanavond. Niet getreurd de eigenaar kletst volop.
voor jullie fijne paasdagen, ik denk dat wij weinig van Pasen mee gaan krijgen in Turkije.
Groet Ed en Erna
Ps. komt er toch nog een camper aan rijden.

1. Esther de Leeuw:
    17 april 2014
    We hebben het hier met drie man sterk zitten lezen. Gezellig :-)! Leuk verslagje & mooie foto's! Geniet ervan!! Groet, Esther.
  2. Monique:
    17 april 2014
    Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. Het lijkt me wel een goed idee dat Ed gewoon een nieuw scherm koopt i.p.v. dat van de camper af te rukken. En hij moet natuurlijk zorgen dat hij eraan hangt als dat scherm gaat vliegen!!
    Voor dadelijk smakelijk eten en misschien heb je geluk en brengt de paashaas toch nog een paar eitjes.
  3. Anne:
    17 april 2014
    Lieve Ed en Erna, komt helemaal goed zien we wel!! Geniet ervan!! lieve groetjes....
  4. Rotan:
    17 april 2014
    Jeej een reisverslag(je)! Leuk om wat te weten waar jullie 'uithangen'

Wat zijn jullie al ver zeg... goede reis verder! Genietse! Eetse! Vliegse! Wandelse! En Proost!!

En heb je naast mooie fotos ook al tekeningen gemaakt?

Fijne pasen (verstop je toch gewoon eieren voor elkaar...:-)) wij gaan met ons humpy paar daagjes weg.

Doei en tot een volgend verslag! Dikke X van ons
  5. Rian Peters:
    Hey, stelletje!
    Leuk om al zo snel wat van jullie te horen! Geniet ervan ..........
  6. Dana en Henry:
    17 april 2014
    Jeetje wat gaan jullie snel maar goed te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet van alle prachtige dingen en nieuwe indrukken. We zullen de paaseieren hier voor jullie wel opeten ;-)

Ik heb deze week Cailin al een heerlijke wandeling zien maken dus dat komt allemaal goed.

Tot snel X
  7. Anja:
    17 april 2014
    Veel plezier en vrolijk pasen!!
  8. Susanne:
    18 april 2014
    Hey erna. Leuk te lezen je eerste verslag. Het klinkt alsof je er al echt inzit in t reizen en genieten. Veel plezier x
  9. Iris:
    18 april 2014
    Leuk om jullie verslag te lezen! Zo te lezen al goed aan het genieten!!
  10. Papa en mama:
    20 april 2014
    wat zijn jullie al ver weg we gaan maandag ook

het is wel lang 22 dagen maar we zien wel

papa heeft een auto gehuurd we wensen jullie nog een fijne verjaardag groetjes