vervolg op turkije in

29 april 2014 - Kızılot, Turkije

Iets is niet helemaal goed gegaan met het verzenden van dit reisverhaal, het laatste stuk is niet mee verstuurd, bij deze

Nog bedankt voor alle felicitaties natuurlijk.
In de ochtend kregen wij een Turks dorps ontbijt aan geboden ook weer heerlijk.
Ze waren al aan het grappen dat het maar goed was dat we niet een hele week bleven, we zouden op zijn minst 5 kilo aan gekomen.

Ed is natuurlijk nog gaan vliegen hij vond zeer bijzonder om hier boven Pamukkale te vliegen. Hij wil zeker in de toekomst terug gaan komen.
We hebben beloofd heel veel reclame voor de camping te maken nou bij deze http://www.tepecamping.com

Het wordt tijd voor afscheid we willen doorrijden naar Olu Deniz, de mooiste vlieg plek van de wereld.
De camping ligt strak aan zee, is eigenlijk nog gesloten maar ach. ... wat geeft het dat we geen warm water hebben, kunnen we vast wennen aan alle koude douche-jes die nog gaan volgen.
De vlg dag vliegen vanaf de Baba Dag, startplek ligt op 1900 mtr. We gaan tegelijk de lucht in Ed solo ik met Hassan als tadem. O wat was dat gaaf eerst de thermiek in dan de verplichte ronde foto's en films maken. Wat een gedoe zeg ik koop ze toch niet, dus hopla vliegen daar komen we voor. Stijlspiraal en Wingover voor de adrenaline kick. Lande door de winkel straat tussen terrassen en vlak voor het strand,...gaaf echt heel gaaf, die arme Hassan springt er daar een Nederlandse om zijn nek. FF later land Ed om meteen door te gaan voor zijn tweede vlucht.

Vlg dag naar Saklikentkloof gereden, ook weer zo gaaf. De kloof is op sommige punten zo smal dat je de hemel niet kunt zien. Water stroomt snel en is koud, onze voeten voelde na afloop als ijsklompen.
Omdat het vroeg in het voorjaar is, is er nog relatief veel water wat snel stroomt, je moest uitkijken dat je niet werd meegesleurd. Tot en met onder de waterval brrrrr. ..
vlug terug voor een modderbad en warme zon.

Doorgereden naar Tlos, Lycische graven met daar boven op romijnse ruïnes en daar bovenop een veldheer die een kasteel bouwde. De Lycische graven waren schitterend, van ver lijken het net huizen uitgehouwen uit de rots maar dichtbij laten
Blijkt dat de graven niet dieper zijn dan 1 mtr.
We mochten overnachten op de parkeerplaats als we iets zouden drinken.
In de ochtend was alles nog mooier met de ochtendzon.

We wilden graag naar Gömbe een bergdorpje 25 km. Hemelsbreed van ons vandaan, maar de weg ernaar toe was wat langer. Onderweg naar de top wordt het steeds mistiger, we konden geen hand voor ogen zien. Het zag er niet naar uit dat we veel te zien zouden krijgen van de uitzichten onderweg.
We besloten om om te draaien, feit was dat er slechter weer was voorspeld en in de bergen wandelen met regen en mist, liever niet.

Besloten om door te rijden naar Üçağiz, een haventje wat nog niet bedolven zou zijn met toeristen, helaas, dat was verleden tijd. Bij het uitstappen werden we al aangeklampt voor eten en een boottochtje.
Daarna nog een en nog een. Op het terras was de Turkse thee op........ hoor je hem al mopperen. Voor Ed hoefde het allemaal al niet meer. Weg boottripje dag haventje.
De weg ernaar toe en weer weg heeft veel goed gemaakt. Het dal was schitterend , overal schapen en geiten kuddes en nog een heel mooi Lycische graf.

De volgende stop zou het park met de berg Olympos zijn met een heuvel die altijd in Brand staat.
Helaas we nemen een afslag te vroeg onder aan de berg geen Yanartaş, het is ondertussen al donker liever niet meer in het donker deze smalle weg omhoog. Geen camping ondanks bordjes. Dan maar in het bos ook mooi. Vlg dag zagen we onze vergissing afslag Yanartaş. Wat is dat gaaf een berg die in de fik staat. Uit gleuven komt gas die uitzichzelf gaan branden. Onze brandmeester wilde natuurlijk brandjes blussen en andere weer aanmaken, maar water laten branden lukte Ed ook niet.
Op de parkeerplaats is trouwens goede gelegenheid om te overnachten met camper.

Kustweg naar Antalya is geweldig, Antalya niet, wat een drukte. Vlug doorrijden naar hier dus Manavgat, camping aan het strand
Lekker relax dagje.
tussen de "all in clusive" ressorts.

De wegen zijn tot nu toe goed te doen. We rijden gemiddeld 60 km komt hoofdzakelijk door de stijle bergen 7 a 8 % is gebruikelijk. Binnenwegen zijn redelijk, de zijkanten vaak weggespoeld, dus niet te ver aan aan zijkant rijden. Tomtom kent alle wegen ook de kleine zandwegen. Het is ook een nieuwe van 2014.
wifi is niet algemeen, in het westen ging het nog, maar het wordt steeds minder, daarom hebben we een sim kaart in onze tablet gekocht, werkt perfect. We kunnen geen whats-app berichten ontvangen maar mail is geen probleem, [email protected]
Hopelijk wordt nu wel alles verzonden

lieve groeten Ed en Erna

1. Anja:
    29 april 2014
    Leuk, nog veel plezier. groetjes
  2. Harriet:
    29 april 2014
    Klinkt goed. Leuk om te lezen. We willen natuurlijk nog een live verslag met foto's in....augustus of september ofzo.
    Geniet!
  3. Rian Peters:
    29 april 2014
    Wow, gaaf wat jullie al allemaal hebben gezien! Ben reuze benieuwd naar de foto's.Dat live verslag zoals Jet zegt lijkt me wel wat?...
    Wij zijn net terug van een DRUK Rome! Mooie stad, maar erugggggggg toeristisch.......
  4. Marijke:
    29 april 2014
    Jee, klinkt allemaal goed zeg! Ik heb straks nog een paar appjes verstuurd, maar zie dat deze waarschijnlijk niet aangekomen zijn.... Geniet verder, veel groetjes en liefs van ons en een heeeeeele dikke knuffel van Caelin. xxx
  5. Monique:
    30 april 2014
    Hoi kanjers, al die verhalen al na 3 weken, wat moeten dat voor verhalen worden na 3 maanden. Geniet met volle teugen en Edje, fijne verjaardag vrijdag. Dikke kus van ons.
  6. Rotan:
    30 april 2014
    Nog meer avonturen.... leuk!:-)

genietse verder!
  7. Ton:
    3 mei 2014
    Klinkt goed hier is het vandaag ook lekker weer . We missen je wel ed tis een stuk rustigger ha ha ha . Leuk nieuwtje dur is iemand op vakantie en heeft zijn plane gemist en komt nu een week later ra ra ja ja je raat het al goeie reis verder groetjes ton
  8. Anne:
    3 mei 2014
    Hey buurtjes. Wat maken jullie weer veel mooie dingen mee! En super dat alles goed verloopt. Fijn om weer even iets te horen: het is hier zo stil;) (gelukkig kunnen meer buren kaarten om ons potje te spekken......). Hele fijne verjaardagen alsnog! En geniet van jullie avonturen. We zijn benieuwd naar de foto's! Liefs van de buurtjes.......
    (Jan en Geert vinden dat jullie wel heeeel lang wegblijven;))